Za njega ste sigurno čuli. Skoro sve što dizajnira, samostalno ili sa svojim kolegama sa Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, osvoji barem jednu nagradu. I to ne bilo kakvu. Iza njega i njegovog tima su tri prestižne Red Dot nagrade, zatim Interior Innovation nagrada njemačkog vijeća za dizajn, Muuz međunarodna nagrada najvećeg udruženja francuskih arhitekata - The ArchiDesignClub, Elle Decoration nagrada, ....
Ruđer Novak-Mikulić je multidisciplinarni dizajner iz Zagreba koji se bavi produkt dizajnom, dizajnom enterijera, vizuelnih komunikacija i multimedijskim dizajnom, kao i pokretanjem različitih start-up projekata. Svoju prvu kolekciju namještaja, premijerno predstavljenu na sajmu Imm Cologne 2013. godine, dizajnirao je sa svojim kolegama za renomiranu bh. kompaniju Artisan.
Ruđer je prvi put član međunarodnog stručnog žirija za Grimiznu kuglu - takmičenja za najbolji dizajn enterijera ugostiteljskog objekta u regionu.
Imate zaista impresivnu biografiju, a tek Vam je 26 godina. Koja je Vaša formula za uspjeh?
- Prije bih rekao već 26... Mogli smo i više toga napraviti do sada :) Slažem se da smo dosta stvari i napravili, naravno, prvenstveno jer smo rano krenuli. Još za vrijeme studija smo puno radili na projektima uz faks. Mislim da je važno biti ambiciozan, treba nešto malo i talenta, i treba ulagati u vlastito znanje.
Čega Vam se najteže bilo odreći tokom svog profesionalnog razvoja?
- Najteže mi je odricati se nekih drugih područja kojima bih se rado bavio. Zanima me puno stvari, ali da budeš bolji od neke prosječnosti u nečemu moraš se posvetiti barem donekle tom užem području. Koliko god pokušavamo zadržati neku širinu u projektima koje radimo, silom prilika posao te vodi uvijek malo dublje u nešto nego u ono drugo, i tako sve više i više.
Koja tri projekta biste izdvojili kao Vama najznačajnija u karijeri?
- Canvas community je bio konceptualni projekt na kojem sam radio sa kolegama Marinkom Murgićem i Ivorinom Vrkašem dok smo još bili studenti, ali nam je taj projekt donio prve međunarodne studentske i profesionalne nagrade, tako da bih ga svakako izdvojio. Bitna je i prva kolekcija proizvoda za Artisan, koju smo radili 2012.-te. To je bio prvi izlet u komercijalni industrijski dizajn, i početak uspješne suradnje sa Marijom Ružić. A najznačajniji projekti nadam se da tek slijede.
Šta je presudno da prihvatite projekat?
- Nema neko pravilo. Neke projekte radimo jer ih je sa poslovne strane pametno prihvatiti, a neke jer imamo viziju ili su nam jednostavno zanimljivi.
Koje trendove u dizajnu namještaja predviđate za iduću godinu?
- Ne bavim se previše praćenjem i prognoziranjem trendova, mislim da će dobri komadi uvijek biti dobri komadi ako su promišljeni i realizirani na pravi način, u pravom kontekstu.
Šta ste posljednje od dekoracije kupili za svoj dom?
- Neke blesave figurice u Kini.
Koji materijal najčešće koristite u dizajnu?
- Do sada smo najviše proizvoda radili u drvu. Ali to je prvenstveno jer smo najviše radili sa Artisanom. Inače nemam neke preferencije što se tiče materijala, mislim da u svemu ima izazova i da se u svakom mediju može napraviti nešto dobro.
Bez kojeg komada namještaja ne možete živjeti?
- Nije mi nijedan posebno bitan. Svi su jednako bitni ili nebitni, ovisi kako gledaš.
Opišite nam jedan Vaš radni dan?
- Mi u glavi još funkcioniramo kao u studentskim danima, tako da se radni dani uvelike razlikuju jedan od drugoga. Kada stisne neki rok, onda se radi cijeli dan i cijelu noć. Uvijek neka panika i stiska, i koliko god puta se doveli u istu situaciju i rekli nikad više, sljedeći puta isto. Tako da ima dana kada sjedimo na kavi satima, glupiramo se, odgađamo sve za sutra, a ima dana kada ne mičemo iz ureda. Ali ipak, kada radiš sa prijateljima, sve je to lakše. Puno i putujemo, i većinom je sve to dobra zabava.
Po prvi put ste član međunarodnog stručnog žirija za Grimiznu kuglu. Dizajn kojeg restorana ili hotela u Evropi Vam je nedavno privukao pažnju i zbog čega?
- Iznenadio me novi McDonalds na Champs-Elysées u Parizu. Radio ga je Patrick Norguet. Zanimljiv mi je bio taj moment iznenađenja. Ne očekuješ McDonalds da tako izgleda.