Uslijed zatvaranja granica, otkazivanja konferencija i raširene zabrinutosti oko ulaska u avion, u 2020. godini poslovna putovanja i odmori bili su u velikom padu. Kao posljedica toga, konvencionalna mudrost sugerisala bi da je možda najgori mogući trenutak da novi hotel otvori svoja vrata.
Pa ipak, skoro 1.000 novih hotela iz Hiltona, Marriotta i mnoštvo luksuznih i butique hotelijera otvorit će vrata za vrijeme pandemije COVID-19. Prema novom članku objavljenom u Bloombergu, struka savjetuje da je otvaranje bolje sada nego da se uopšte ne otvori - i čak bi moglo pomoći da se novi hoteli brže uhodaju prije nego što se turizam ozbiljno vrati.
Glavni faktor kojim se vode investitori pri otvaranju hotela je ideja o smanjenim troškovima. U trenutku kada se hotel nađe na rubu otvaranja, milioni dolara se ne mogu povratiti i višegodišnje planiranje i izgradnja ne mogu se poništiti. Između poreza, osiguranja, visokih plata i osnovnih troškova za struju, ideja da gotov ili skoro završen hotel bude prazan također dovodi do troškova bez šanse da hotel generiše prihod.
"Razvijanje i otvaranje tipičnog hotelskog projekta može potrajati od dvije do pet godina", rekao je za Bloomberg Sean Hennessey, profesor u Ugostiteljskom centru Jonathan M. Tisch iz New Yorka. "Čak i ako nije uspješan u početku, završeni projekat je vrijedniji od onog koji je 80% završen."
Iako su putovanja rjeđa, ona nisu u potpunosti prestala, a neke neočekivane lokacije donose iznenađujuće brojeve. Za PRG Hospitality Group, suosnivačica Britten Shuford kaže za Bloomberg da Cambria Beach Lodge, jedna od njenih ruralnijih lokacija, ima popunjenost čak 80%. To je značajna promjena u odnosu na obje popunjenosti PRG-a od 20% u gradu Los Angelesu, a da ne spominjemo prosječni junski prosjek od 42%. Kako se obrasci putovanja mijenjaju, neka mjesta čak bilježe porast popunjenosti tokom godine dok stanovnici gradova traže bijeg. Povrh svega, neki su novi hoteli stvorili posao kroz društveno distancirane obroke, što im omogućava generisanje prihoda čak i u vrijeme kada su gosti manje voljni ostati preko noći.
S obzirom na to da stručnjaci iz industrije kažu da se od hotela obično ne očekuje da dođu do profita u prvoj godini, sada bi skoro moglo biti savršeno vrijeme da hoteli otvore svoja vrata i "odboluju dječije bolesti". Ako se uslovi nastave poboljšavati, postoji šansa da se iskoristi zaostala potražnja za putovanjima i dostigne prag rentabilnosti.